Как спечелих Nokia X7

Статия за едно състезание, една доставка от Америка и един смартфон, последен модел от най-висок клас.

"Аз нямам никакъв особен талант, просто съм страшно любопитен" - Айнщайн

... и аз така, любопитен съм и това е причината да се интересувам от най-различни неща. Преди 4 години, когато създадох сайта selfgrant.com, исках освен видео уроците да пусна за сваляне и безплатни програмки за GSM-и. Направих няколко, които от тогава се свалят непрекъснато.

Един ден, докато си четях поредните RSS-и от блогове, посветени на Nokia смартфоните и мобилните приложения, попаднах на статия за състезание за мобилни приложения, насочени основно към американските и канадските потребители.

Не й обърнах достатъчно внимание (помислих си че моите програмки са прекалено прости) и продължих с останалите ми RSS-и, макар че наградите бяха доста големи 150 000, 50 000 и 25 000 долара, както и телефони Nokia X7.

Няколко седмици по-късно, пак попаднах на статия за същото състезание, срока за включване беше удължен с един месец. Реших че това е знак и че нищо не губя, ако се пробвам, любопитно ми стана до къде мога да стигна с моите приложения.

Включих се с две, които бяха много подобни. Едното го пуснах, като платено а другото, като безплатно. Условията бяха да са таргетирани за Америка и Канада и да могат да се инсталират на Nokia N8 (най-хитовия модел тогава).

Записването приключи на 31 март 2011г. 7 дни, след като се регистрирах. Началото е било на 21 септември 2010г. След края на записването, се появи ново изискване, приложенията да сработят на телефон Nokia Astound, имаше период за корекции, моите си работеха и това не ме засягаше.

Състезанието приключи в края на месец юли, не се класирах в големите награди... язък :-(

Три месеца по-късно, получих мейл, който ме уведомяваше че съм един от наградените с Nokia X7. Помислих че това е някаква измама и изпратих запитване до Nokia USA, наистина ли печеля и знаят ли ми адреса (не си спомнях вече дали съм го попълвал някъде при регистрацията).

Същият ден ми отговориха, че наистина печеля и да си потвърдя адреса, 15 минути, след като им го пуснах по мейла, ми отговориха че телефона е... изпратен!? Все още не вярвах и така до 1 ноември 2011г., когато ми се обадиха от фирмата доставчик.

"Господ дава ама в кошара не вкарва"

... е изключително вярна българска поговорка. Оказа се че е по-бързо, смартфонът да дойде от Америка до аерогара София, отколкото от аерогара София до моя дом в софийски жилищен комплекс и че ако искам да си го получа ще трябва да се постарая.

От номера на пратката, разбрах какво пътешествие е извършил пакетът, докато стигне до БГ. Пратката дойде с FedEx, в техния сайт написах номера й в полето за проследяване (разбрах го от мейла, който ми пратиха от фирмата доставчик в БГ) и ми излезе това:

Nov 1, 2011 12:03 PM In transit SOFIA BG Package available for clearance
Nov 1, 2011 8:15 AM In transit VECSES HU Departed FedEx location
Oct 31, 2011 11:49 PM Arrived at FedEx location PARIS FR
Oct 30, 2011 7:35 PM Departed FedEx location MEMPHIS, TN
Oct 29, 2011 1:29 AM Departed FedEx location FORT WORTH, TX
Oct 28, 2011 6:08 PM Picked up GARLAND, TX
Oct 28, 2011 3:45 PM Shipment information sent to FedEx

За по-малко от 5 дни, пакетът е изминал разстоянието на картата:

Вижте Пътят на Nokia X7 до мен на по-голяма карта

Разстоянието от аерогара София до мен, измина за... 7 дни. Какво се случи през тези седем дни:

1 - обадиха ми се от фирмата доставчик (явно подизпълнител на FedEx) и ми казаха за пратката, пуснаха ми мейл с документите, които трябва да попълня (за да не се разкарвам до митницата на летището, ми трябваше нотариално заверено пълномощно, трябваше ми и.... EORI номер, както и подробно описание на самата пратка)
2 - извадих си пълномощно при нотариус (6лв.)
3 - извадих си временен EORI номер (безплатно) (тук е обяснено какво е това, става за 15мин. ако знаете какво да направите, къде да отидете и имате попълнена бланка) и пуснах документите с куриер на Speedy, използвах услугата "Градски куриер" доставка е за максимум 3 часа (9,89лв)
4 - обработиха документите и ми начислиха... ДДС, платих го по банков път (135,78лв) и изпратих платежното до фирмата доставчик
5 - СЪБОТА :-(
6 - НЕДЕЛЯ :-(
7 - пратката все още я няма
8 - дойде около 10.00 :-))) платих такса хендлинг (10лв.) и магазинаж за 1 ден (13лв.) плюс ДДС (4,60лв.)

Както се казва, няма безплатен обяд... моят ми излезе 179,27лв.

И сега "unboxing" клипът



Nokia X7... това е най-добрият смартфон, който съм имал до сега, 4 инча тъч дисплей с заздравено стъкло, чете директно от флашка (USB-OTG), алуминиев корпус, снима видео в HD формат, 8 Mpx камера, операционна система Symbian Anna и още много неизброими функции, вижте ги подробно тук!

Вземете си поредния комплект картинки за GSM от сайта selfgrant.com... черпя за телефона ;-)

Популярни публикации